نگران ظرف یکبار مصرف محصولاتتان نباشید

zarfineh

خرید مواد اولیه ظروف یکبار مصرف

قیمت مواد اولیه ظروف یکبار مصرف بر اساس جنسی که دارند مشخص می‌شود‌. استفاده از مواد اولیه درجه یک باعث شده تا ظروف یکبار مصرف با کیفیت بالا تولید و برای بسته‌بندی محصولات در کارخانه‌ها به کار گرفته شوند. در ساخت این محصولات مواد اولیه مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد که هر کدام ویژگی خاص خود را دارند و با نرخی مشخص در دسترس تولیدکننده قرار می‌گیرند.

عوامل زیادی قیمت مواد اولیه را تحت تاثیر قرار می‌دهد که مهمترین آنها جنس، نوع و میزان خرید است. هر چه کیفیت متریال بالاتر باشد نرخ بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با مواد اولیه و انواع مختلف آن بهتر است تا انتهای متن همراه ما باشید.

مواد اولیه ظروف یکبار مصرف چیست؟

برای تولید ظروف یکبار مصرف مواد اولیه خاصی استفاده می‌شود که در مقابل رطوبت و حرارت استحکام لازم را دارد. این متریال بافتی منعطف دارند و می‌توان آنها را به شکل‌های مختلف تبدیل کرد. انعطاف‌پذیری زیاد مواد اولیه مقاومت کششی ظروف را بیشتر کرده و سبب شده تا در مقابل فشار و ضربه هم دوام لازم را داشته باشند.

یکی از مواد پر مصرف پلی‌اتیلن ترفتالات (PET) است که به خانواده پلی‌استرها تعلق دارد و می‌توان با آن ظروف را به صورت کاملا متنوع تولید کرد. بازیافت‌پذیر بودن این متریال باعث شده تا ظروف مجدد به چرخه تولید برگردند. برای ساخت ظروفی که شفاف هستند PET بهترین گزینه است.

ظروف تولید شده توسط این ماده در صنعت بسته‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرند و مقاومت زیادی در مقابل نفوذ رطوبت و حرارت دارند. علاوه بر PET تولیدکنندگان از متریال دیگری به نام پلی استایرن هم استفاده می‌کنند‌. این پلیمر سخت و محکم اما نسبت به پلیمر PET از مقاومت کنتری برخوردار است واین پلیمربه صورت شیشه ای و براق و روشن است.

ظروفی که با این ویژگی ظاهری ساخته می‌شوند برای بسته‌بندی مواد خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مواد تجزیه‌پذیر به سلامت انسان و طبیعت آسیبی وارد نمی‌کنند. پلیمرهای موجود در ظروف یکبار مصرف امکان بازیافت دوباره آن‌ها را فراهم می‌کند.

محصولاتی که با پلی‌استایرن (PS) تولید می‌شوند ساختاری متفاوت‌تر از ظروف دیگر دارند. انتخاب متریال مناسب برای تولید این ظروف باعث شده تا علاوه بر دوام و ماندگاری زیاد کیفیت خوبی هم برای مصرف داشته باشند. ظروف شیشه‌ای، طلای و پلاستیکی هر کدام با متریال خاصی ساخته شده‌اند و سطح کاربری گسترده‌ای دارند.

انواع مواد اولیه ظروف یکبار مصرف

در ساخت ظروف یکبار مصرف متریال متنوعی استفاده می‌شود به همین علت ظروف تنوع بالایی دارند‌. از مواد پر مصرف در این صنعت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پلی استایرن PS

پلی‌استایرن (PS) یک پلاستیک همه منظوره است که در تولید ظروف یکبار مصرف برای بسته‌بندی محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد. مناسب بودن قیمت مواد اولیه ظروف یکبار مصرف باعث شده تا سطح تولید این محصولات تا حد زیادی افزایش پیدا کند. این پلاستیک سخت و جامد در مقابل فشار و ضربه استحکام لازم را دارد بدون اینکه دچار ترک خوردگی و شکستگی شود.

برای تولید ظروف شفاف که وضوح لازم را دارند این ماده بهترین گزینه است. پلی استایرن با مواد دیگر ترکیب شده تا بافتی متراکم‌تر پیدا کند. این ترموپلاستیک شفاف انعطاف‌پذیری بالایی دارد و امکان پردازش آن به شکل‌های مختلف وجود دارد. بالا بودن مقاومت شیمیایی این امکان را داده تا از این ظروف برای بسته‌بندی مواد اسیدی و شیمیایی هم استفاده کنند.

 

 

پلی اتیلن ترفتالات PET

متریال دیگری که امروزه در ساخت ظروف یکبار مصرف به کار می‌رود پلی اتیلن ترفتالات (PET) است‌. PET دارای سطح کاربری گسترده‌ بوده و از خانواده‌ها پلی‌استرها به شمار می‌رود. خواص شیمیایی و مکانیکی و حرارتی که این ماده دارد دوام آن را بیشتر کرده است. این ترموپلاستیک بازیافت‌پذیر پس از هر بار استفاده مجدد به چرخه تولید بر می‌گردد و برای حفظ محیط زیست بهترین گزینه است.

این ماده بی رنگ و انعطاف‌پذیر  را می‌توان به شکل‌های مختلف تبدیل کرد. در فرآیند تولید از آن به صورت سخت و نیمه سخت استفاده می‌کنند. ظروف ساخته شده از PET در برابر ضریب مقاومت بالایی دارند؛ به همین دلیل برای بسته‌بندی مواد غذایی انتخاب خوبی هستند.

 

پلی پروپیلن PP

پلی پروپیلن (PP) به عنوان یک ترموپلاستیک کریستالی و در عین حال سخت به بازار معرفی می‌شود. برای تولید ظروف یکبار مصرفی که برای بسته‌بندی استفاده می‌شوند این ماده انتخاب خوبی است‌. ماهیت اصلی پلی پروپیلن نیمه بلوری است و در جذب رطوبت مقاومت خوبی دارد.

 

خرید مواد اولیه ظروف یکبار مصرف

خرید مواد اولیه طرف یکبار‌ ‌مصرف با حجم بالا باعث شده تا تولید‌کننده بتواند تولید را به حجم انبوه برساند و پاسخگوی نیاز بازار باشد. متنوع بودن این مواد دست مشتری را برای خرید بازگذاشته و امکان خرید بدون محدودیت را فراهم کرده است‌. حجم خرید بستگی به بودجه و نیاز تولیدی دارد.

از آنجا که کارخانه‌ها برای بسته‌بندی مواد غذایی خود به این ظروف نیاز دارند تولیدکننده باید با تولید بیشتر نیاز آنها را برطرف سازد. خرید به روش‌های مختلف امکان‌پذیر است و افراد می‌توانند سفارشات خود را به صورت آنلاین هم به ثبت برسانند.

قیمت مواد اولیه ظروف یکبار مصرف

قیمت مواد اولیه ظروف یکبار مصرف بر اساس فاکتورهای مهمی چون کیفیت، جنس و نوع مواد مشخص می‌شود. کیفیت و قیمت با هم رابطه مستقیمی دارند هر چه کیفیت متریال بالاتر می‌رود قیمت آن هم بیشتر می‌شود. به دلیل تورم قیمت‌ها مدام در حال نوسان است‌. متفاوت بودن جنس مواد اولیه باعث شده تا قیمت‌های مختلفی هم داشته باشد.

اگر تولیدی مواد اولیه را با قیمت بالا تهیه کند مجبور است که ظروف را هم با نرخ بیشتر به فروش برساند. شما می‌توانید با مشاهده و مقایسه قیمت‌ها این مواد را با مناسب‌ترین قیمت تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی در واتساپ
تماس با ما